Minecraft to kraina, w której ogromna liczba dzieci spędza mnóstwo czasu. Ta gra komputerowa wyróżnia się spośród innych, niezbyt wymagających intelektualnie gier — otóż w Minecrafcie to użytkownik decyduje o kierunku rozwoju akcji, a jego wybory determinują przebieg gry. Gracz musi się tu wykazać najróżniejszymi umiejętnościami i kompetencjami: od przewidywania konsekwencji swoich posunięć i szacowania ryzyka, przez zdobywanie potrzebnych zasobów, aż po przeliczanie parametrów do konstruowania narzędzi czy całych budynków. Te właściwości gry oraz jej popularność już jakiś czas temu zainteresowały pedagogów, którzy zaczęli używać Minecrafta w ramach nauczania wielu przedmiotów szkolnych.
Jeśli Twoi uczniowie też uwielbiają tę grę, możesz podsunąć im fantastyczny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Niezależnie od tego, czy chcesz przekazać im wiedzę z matematyki, techniki, polskiego czy biologii, Minecraft wraz rozszerzeniami dostępnymi w internecie z pewnością Ci w tym pomoże. Sprawdź, jak realizować z jej pomocą podstawę programową. Zorientuj się w możliwościach, technikach i trikach tego niebanalnego świata. Zobacz, jak działa platforma MinecraftEDU, i przestudiuj gotowe scenariusze lekcji. A potem — baw się tak dobrze jak Twoi uczniowie!
Rozdział 1. Jak Minecraft wspiera nauczanie i uczenie się
To, czego można nauczyć się w świecie Minecrafta
Minecraft... w szkole?!
Czy w ogóle warto?
Rozdział 2. Minecraft — poradnik gracza
Instalacja i konfiguracja gry
Sterowanie i nawigowanie
Świat Minecrafta
Bloki
Biomy
Byty
Ekwipunek
Rozgrywka
Crafting
Korzystanie z pieca
Magia i czarodziejskie mikstury
Zdobywanie pożywienia
Rozdział 3. Wybrane scenariusze zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem gry Minecraft
Scenariusz 1. Temat: Reportaż ze świata Minecrafta
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 2. Temat: Minecraft Wiki
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 3. Temat: Craftmatma — algebra
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 4. Temat: Craftmatma — geometria
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 5. Temat: Projekt „Biskupin"
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 6. Temat: Projekt „Lokalny kartograf"
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 7. Temat: Nasze wspólne pastwisko
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 8. Temat: Survival w świecie Minecrafta
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 9. Temat: MinecraftArt
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Scenariusz 10. Temat: Wolontariusze Minecrafta (scenariusz z wykorzystaniem MinecraftEdu)
Wskazówki do realizacji
Możliwe modyfikacje
Co dalej?
Rozdział 4. Co można ugrać, grając z dzieckiem? Porady dla rodziców dotyczące wspólnych przygód w świecie Minecrafta
Rozdział 5. Platforma MinecraftEdu
Społeczność (ang. Community)
Rozdział 6. Dodatek
Crafting
Mikstury
Przetapianie w piecu
Zakup wersji płatnej
Stawianie własnego serwera
UWAGI:
Na okł. i s. tyt.: Odkryj świat ukochanej gry twoich uczniów i wykorzystaj jego potencjał na zajęciach! Gotowe scenariusze zajęć lekcyjnych, kompletny poradnik gracza, nauka przez zabawę. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych
Nowa oficjalna powieść w uniwersum legendarnej gry online World of Warcraft firmy Blizzard Entertainment, prequel dodatku Shadowlands. "Horda jest niczym!". Wypowiadając te haniebne słowa, Sylwana Bieżywiatr zdradziła i porzuciła Hordę, której przysięgała służyć. Mroczna Pani i jej poplecznicy działają teraz w cieniu, a Horda, Przymierze i Alleria - rodzona siostra Sylwany - robią wszystko, by odkryć jej następny ruch. Zmagając się z przytłaczającym ciężarem władzy, król Anduin nakazuje elfce Pustki i Wysokiemu Egzarsze Turalyonowi odkryć miejsce pobytu Sylwany. Horda stoi teraz na rozdrożu. Jej frakcje znoszą urząd Wodza i powołują Radę. Thrall, Lor’themar Theron, Bain Krwawe Kopyto, Pierwsza Arkanistka Thalyssra i wielu innych znamienitych przedstawicieli swych ludów podejmuje się tego trudnego zadania. Zagrożeń jest jednak wiele, a przepaści wzajemnej nieufności wciąż nie udaje się zasypać. Kiedy posiedzenie Rady zostaje przerwane nieudaną próbą zamachu na Talanji - królową Zandalarów i kluczową sojuszniczkę - Thrall i pozostali przywódcy Hordy muszą podjąć stosowne kroki. Wybierają młodego szamana Zekhana, wciąż pogrążonego w żałobie po Varoku Zaurzykle, i polecają mu pomóc Talanji w odkryciu źródła grożącego jej niebezpieczeństwa. Tymczasem Mroczna Pani powierza Nathanosowi Heroldowi Plagi i Sirze Księżycowej Warcie karkołomne zadanie: zabicie bóstwa trolli, samego loa śmierci - Bansamdiego. Wyprawa Zekhana i Talanji, by ocalić Bansamdiego, to punkt zwrotny dla Hordy stawiającej czoła nadchodzącemu mrokowi. Jeśli zawiodą swych sojuszników i przebiegłego boga, czeka ich niechybna zguba. Jeśli zaś im się uda, odkryją ponownie to, co stanowi o prawdziwej sile Hordy.
UWAGI:
World of WarCraft. Shadowlands
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Nr karty: 611416 od dnia:2022-10-03 Przetrzymana, termin minął: 2022-11-02
"POPRZYSIĄGŁEM ZEMSTĘ TYM, KTÓRZY ZDRADZILI MOJĄ RODZINĘ. JESTEM EZIO AUDITORE DA FIRENZE. JESTEM ASASYNEM..." Młody szlachcic, zdradzony przez panujące rody Italii, wyrusza w poszukiwaniu zemsty. Aby stawić czoła spiskowcom i przywrócić rodzinie honor, będzie musiał poznać sztukę zabijania. W swojej misji Ezio skorzysta z pomocy światłych umysłów, takich jak Leonardo da Vinci czy Niccolo Machiavelli, świadom, że jego przeżycie zależy od nabytych umiejętności. Dla swoich sprzymierzeńców stanie się siłą przemian, bojownikiem o wolność i sprawiedliwość. Dla wrogów będzie śmiertelnym zagrożeniem, siejącym postrach wśród tyranów, którzy ciemiężą lud Italii. Tak rozpoczyna się epicka opowieść o władzy, zemście i spisku.
UWAGI:
Na podst. gry komputerowej.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Podróż dookoła świata trwa dalej. Z Nowej Zelandii na Wyspę Wielkanocną. Tam spełnia się marzenie Autorki wypowiedziane w poprzedniej książce "Pół świata z plecakiem i mężem". Z wyspy na stały ląd, czyli do Chile. Jazda na południe. Zimna Patagonia - koniec świata, czyli Ziemia Ognista. Dalej się nie da, więc z powrotem na północ. Paragwaj, Boliwia, Peru, plantacje bananów w Ekwadorze, na koniec jeszcze do Meksyku i na Kubę. A dokąd teraz? A dokąd teraz? No właśnie - "dokąd teraz?" to kłopot tych, którzy objechali już świat dookoła. [Wojciech Cejrowski]
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nasłani przez Garosza mordercy dokonują zamachu na życie przywódcy Mrocznych Włóczni - Vol’jina. Szczęśliwym zrządzeniem losu rannego odnajduje znany pandareński gorzelnik Czen Gromowar i zabiera go do ustronnego klasztoru w górach. Pod troskliwą opieką Vol’jin powraca do zdrowia, ale nie jest jedynym rekonwalescentem. W gościnie u mnichów przebywa także tajemniczy ludzki żołnierz z wrogiego Hordzie Przymierza.Nie jest to jednak jedynie zmartwienie Vol’jina. Do brzegów Pandarii dobija flota Zandalarów, rozpoczynając wielką inwazję. Starożytne plemię trolli chętnie widziałoby Mroczną Włócznię po swej stronie i kusi Vol’jina wizją potęgi i chwały - należnej trollom od pokoleń z racji urodzenia. Pamięć haniebnej zdrady, jakiej dopuścił się Garosza, skłania Vol’jina do rozważenia ich szczodrej oferty.W lawinie gwałtownych wydarzeń Vol’jina nachodzą tajemnicze wizje z dumnej historii jego rasy, zmuszając go do zadania sobie pytania: komu powinien dochować wierności? Wie, że od odpowiedzi zależeć będzie przyszłość jego ludu. Czy przyniesie mu zbawienie, czy skaże na udrękę pod bezwzględnymi rządami Garosza Piekłorycza?
UWAGI:
World of Warcraft
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni